19 grudnia br. Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na międzynarodowym lotnisku O’Hare w Chicago. Jest to pierwsza tego typu inwestycja narodowego przewoźnika w Ameryce Północnej. Przestrzeń została stworzona z myślą o komforcie i wygodzie pasażerów, aby sprostać ich najwyższym oczekiwaniom. Nowoczesny design oraz szeroki zakres udogodnień sprawiają, że to miejsce stanie się idealnym punktem startowym dla podróżnych.

Polska gościnność w sercu Ameryki

Chicago, często nazywane „Wietrznym Miastem”, to nie tylko ważny węzeł komunikacyjny w Ameryce Północnej, ale także miasto o szczególnym znaczeniu dla Polskich Linii Lotniczych LOT. Zamieszkiwana przez jedną z największych Polonii na świecie, aglomeracja chicagowska od lat stanowi pomost kulturowy i biznesowy między Polską a USA. Obecność narodowego przewoźnika w Chicago od ponad 50 lat to wyraz uznania dla tej wyjątkowej społeczności, a nowy salonik biznesowy to odpowiedź na potrzeby pasażerów, którzy oczekują najwyższej jakości obsługi.

Otwarcie nowego Business Lounge w Chicago to niewątpliwie ważny dla nas moment, będący swoistym symbolem rozwoju Polskich Linii Lotniczych LOT. To także kolejny krok w realizacji naszej misji, jaką jest redefiniowanie komfortu podróżowania. Zależy nam, aby każdy pasażer czuł się wyjątkowo, niezależnie od celu czy rodzaju podróży. Nasza przestrzeń łączy nowoczesny design, najwyższą jakość usług i funkcjonalne rozwiązania, tworząc doskonałe miejsce do pracy i relaksu. LOT Business Lounge w idealny sposób oddaje charakter polskiej gościnności, będąc także łącznikiem między lotniskiem a pokładem. Serdecznie zapraszamy wszystkich podróżujących do naszego nowego saloniku biznesowego.

Izabela Leszczyńska, Dyrektor Biura Rozwoju Produktu i Customer Experience PLL LOT.

Chicago jest jednym z najważniejszych kierunków w siatce LOT-u. Obecnie narodowy przewoźnik realizuje bezpośrednie rejsy z Warszawy oraz Krakowa na lotnisko O’Hare w Chicago, a na trasie łączącej Polskę z Chicago w 2023 roku PLL LOT przewiozły ponad 250 tys. pasażerów.

Jako dom dla jednej z największych społeczności polonijnych na świecie, Chicago odgrywa ważną rolę dla podróżnych z Warszawy i Krakowa. W imieniu burmistrza Brandona Johnsona dziękuję Polskim Liniom Lotniczym LOT za wybranie Chicago, jako lokalizacji dla swojego pierwszego saloniku w Ameryce Północnej. Nowy LOT Business Lounge zapewni pasażerom wyjątkowy komfort i wygodę, dodatkowo podkreślając światowej klasy standard obsługi, jaki LOT konsekwentnie oferuje podróżnym.

Jamie L. Rhee, Komisarz Departamentu Lotnictwa w Chicago (CDA), będący właścicielem i operatorem lotniska O’Hare.

Harmonia designu i funkcjonalności

LOT Business Lounge zlokalizowany jest w centralnej części Terminala 5 z panoramicznym widokiem na płytę lotniska. Jest to idealne miejsce z uwagi na bliską odległość zarówno z kontroli bezpieczeństwa TSA, jak i do bramki prowadzącej na pokład samolotu. Przestrzeń zaprojektowano z myślą o najwyższym komforcie i wyjątkowych doznaniach pasażerów. Na ponad 617 m² znajduje się strefa wypoczynku, pracy oraz gastronomiczna. Nowoczesny salonik biznesowy LOT-u to przestrzeń, która łączy elegancję z funkcjonalnością. Wnętrze zaprojektowane z dbałością o każdy detal zachwyca minimalistycznym stylem, stonowaną kolorystyką i akcentami nawiązującymi do polskiej tradycji, m.in. dzięki wykorzystaniu bursztynu.

fot. Kamil Wrzosek

Narodowy przewoźnik w swojej nowej przestrzeni oferuje 165 wygodnych miejsc siedzących. Przyciemniona strefa relaksu, a także strefa pracy są specjalnie wydzielone od pozostałej części saloniku, co pozwala pasażerom na komfortowy odpoczynek oraz pracę przed podróżą. Z kolei w przestronnej strefie kulinarnej, z ciepłymi i zimnymi posiłkami, goście mają okazję spróbować polskiej kuchni oraz lokalnych specjałów. Dostępny jest szeroki wybór wykwintnych dań, w tym opcje wegetariańskie i halal, przygotowywane zgodnie z najwyższymi standardami, aby sprostać kulinarnym preferencjom wszystkich pasażerów.

Na uwagę zasługują inteligentne technologie, takie jak specjalne okna z funkcją automatycznego przyciemniania – gdy słońce świeci zbyt intensywnie, filtrują światło, tworząc idealne warunki do odpoczynku lub pracy. Pasażerowie mają również do dyspozycji szybkie Wi-Fi, które umożliwia sprawne prowadzenie wideokonferencji, czy korzystanie z serwisów streamingowych. Ponadto salon wyposażony został w ekrany z rozkładem lotów oraz stacje do ładowania urządzeń elektrycznych. Wszystko to sprawia, że czas spędzony w saloniku staje się przyjemnym przystankiem w podróży.

fot. Kamil Wrzosek

Generalnym wykonawcą LOT Business Lounge był Clune Construction, a za projekt odpowiadała firma architektoniczna z Chicago KOO Architects. Z kolei za project management po stronie amerykańskiej odpowiadał Avairpros, a operatorem jest Sodexo.

Wyjątkowy utwór na otwarcie LOT Business Lounge

Wielkie otwarcie uświetniła wybitna skrzypaczka Patrycja Piekutowska. Podczas wydarzenia goście mogli usłyszeć wyjątkowy utwór „Chicago’s Blues”, który został skomponowany specjalnie na tę okazję i znalazł się na nowej płycie artystki „On Top of My World”, wręczonej jako prezent gościom obecnym podczas otwarcia saloniku biznesowego.

Dostępność i zasady wstępu

LOT Business Lounge w Chicago otwarty jest codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego. Bezpłatny dostęp do saloniku posiadają:

Pozostali pasażerowie mogą zakupić wejście do LOT Business Lounge na lot.com, u agentów sprzedaży, w dziale Contact Center lub na lotnisku w Chicago:

Szczegóły dotyczące LOT Business Lounge w Chicago znajdują się na dedykowanej stronie internetowej:

Zapraszamy do zapoznania się z galerią zdjęć z nowego saloniku biznesowego w Chicago:

Centrum prasowe
Kontrast:
en pl