Kierownik Zespołu Zarządzania Projektami IT i PMO

Miejsce pracy: Warszawa
PGL/2025/REK/0137

Do Twoich zadań będzie należało:

  • Wspieranie, koordynowanie i nadzór pracy Zespołu Project Management Office (PMO) w CUW IT PGL, w tym planowanie i delegowanie zadań, kontrola jakości, monitorowanie efektywności oraz rozwijanie kompetencji zespołu,
  • Współpraca z innymi zespołami i obszarami w PGL i Spółkach GK PGL,
  • Opracowywanie i wdrażanie jednolitych standardów zarządzania IT dla wszystkich spółek wchodzących w skład grupy kapitałowej,
  • Zapewnienie spójności procesów, dokumentacji projektowej oraz narzędzi wykorzystywanych w PGL i Spółkach GK,
  • Zarządzanie portfelem projektów IT,
  • Harmonizacja celów projektowych z globalną strategią IT,
  • Wsparcie w integracji procesów projektowych,
  • Kontrola jakości i raportowanie realizacji projektów zgodnie przyjętą metodyką oraz efektywne wprowadzanie zmian,
  • Cykliczne raportowanie realizowanych zadań i projektów,
  • Zarządzanie umowami IT, zarządzanie procesami zmian, prowadzenie rozliczeń w zakresie warunków, uzgodnień oraz wskaźników biznesowych oraz technicznych,
  • Zapewnienie skutecznej koordynacji w zakresie współpracy z dostawcami,
  • Wykonywanie innych działań nieobjętych zakresem, ale zleconych w obszarze odpowiedzialności.

Nasze oczekiwania:

  • Minimum 6–8 lat doświadczenia w zarządzaniu projektami IT, w tym min. 4 lata na stanowisku kierowniczym (np. Kierownik Programu, Kierownik PMO, Dyrektor Projektów IT),
  • Doświadczenie w budowie i rozwoju struktur PMO, wdrażaniu metodyk zarządzania projektami (np. Prince2, PMBOK, Agile, SAFe) oraz narzędzi wspierających (np. Jira, MS Project, Clarity PPM),
  • Sukcesy w prowadzeniu złożonych programów transformacyjnych i cyfryzacyjnych w dużych organizacjach (najlepiej w sektorze korporacyjnym, finansowym, telekomunikacyjnym, lotniczym lub publicznym),
  • Doświadczenie w zarządzaniu budżetami projektów oraz całym portfelem inwestycyjnym IT,
  • Znajomość procesów IT (ITIL/COBIT) i zagadnień architektury korporacyjnej będzie dodatkowym atutem,
  • Wykształcenie wyższe techniczne, ekonomiczne lub zarządzanie (preferowane studia informatyczne, inżynierskie),
  • Certyfikaty potwierdzające kompetencje w obszarze zarządzania projektami i programami: PMP, PRINCE2 Practitioner, MSP, AgilePM, PMI-ACP, SAFe,
  • Dodatkowym atutem będzie certyfikat ITIL lub doświadczenie w obszarze zarządzania usługami IT,
  • Umiejętność strategicznego myślenia i przekładania celów biznesowych na inicjatywy projektowe,
  • Doskonała organizacja pracy i zarządzanie priorytetami w złożonym środowisku projektowym,
  • Silne kompetencje przywódcze – budowanie i rozwój zespołu PMO, motywowanie, mentoring i rozwój kierowników projektów,
  • Znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie.

Oferujemy:

  • Pracę w międzynarodowym środowisku,
  • Udział w konferencjach branżowych (w Polsce i za granicą),
  • Atrakcyjny system premiowy (kwartalny i roczny),
  • Pakiet benefitów, w tym bilety lotnicze w ramach siatki połączeń LOT,
  • Możliwość zakupu pakietu medycznego w grupie Luxmed, karty sportowej oraz dodatkowego ubezpieczenia.
Kontrast:
en pl