Ekspert ds. Strategii
Miejsce pracy: Warszawa
PGL/2025/REK/0083
Do Twoich zadań będzie należało:
- Współudział w opracowywaniu strategii Grupy Kapitałowej PGL oraz strategii spółek zależnych.
- Wsparcie Zarządu w definiowaniu celów strategicznych (finansowych, rozwojowych, synergicznych) oraz ich przełożeniu na konkretne działania.
- Monitorowanie trendów rynkowych, analiz strategicznych i rekomendowanie działań dostosowujących Grupę do zmian otoczenia.
- Koordynacja współpracy między jednostkami wewnętrznymi i spółkami zależnymi w zakresie realizacji celów strategicznych.
- Zarządzanie kluczowymi projektami inwestycyjnymi i organizacyjnymi w Grupie PGL.
- Wsparcie w analizie nowych inicjatyw strategicznych, przygotowywaniu studiów wykonalności, analiz kosztów i korzyści oraz rekomendacji inwestycyjnych.
- Nadzór nad realizacją projektów pod kątem harmonogramu, budżetu i jakości rezultatów.
- Koordynacja planu projektów strategicznych na poziomie całej Grupy Kapitałowej.
- Identyfikowanie celów transakcyjnych zgodnie z przyjętą strategią Grupy.
- Udział w przygotowywaniu i przeprowadzaniu procesów transakcyjnych (fuzje, przejęcia, dezinwestycje).
- Wsparcie w analizie synergii oraz przygotowywaniu strategii integracji.
- Współpraca z doradcami zewnętrznymi, kancelariami i zespołami transakcyjnymi.
- Opracowywanie materiałów zarządczych i analiz wspierających procesy decyzyjne Zarządu PGL i Rad Nadzorczych.
- Przygotowywanie prezentacji strategicznych i danych do raportów korporacyjnych.
- Doradztwo merytoryczne w zakresie rozwoju procesów zarządzania strategicznego i projektowego w Grupie.
Nasze oczekiwania:
- Wykształcenie wyższe (preferowane: ekonomia, zarządzanie, finanse).
- Minimum 6 lat doświadczenia w pracy w obszarze strategii, konsultingu strategicznego lub inwestycji.
- Doświadczenie w środowisku grupy kapitałowej, instytucji finansowej, dużej organizacji branżowej lub firmie doradczej (mile widziane: Big Four, MBB).
- Znajomość sektora transportowego i/lub lotniczego będzie dodatkowym atutem.
- Praktyczna znajomość narzędzi strategicznych, modeli oceny inwestycji, analiz rynku i analiz finansowych.
- Doświadczenie w prowadzeniu lub uczestnictwie w projektach M&A lub projektach transformacyjnych.
- Umiejętność pracy projektowej i koordynacji wielu interesariuszy.
- Wysoka kultura analityczna, precyzja w przygotowywaniu dokumentów i materiałów zarządczych.
- Bardzo dobra znajomość języka angielskiego (preferowane C1).
Oferujemy:
- Unikalną na polskim rynku możliwość pracy w branży lotniczej.
- Możliwość rozwoju kompetencji.
- Pakiet benefitów, w tym bilety lotnicze w ramach siatki połączeń LOT-u w bardzo atrakcyjnych cenach dla Ciebie i Twoich bliskich.
- Możliwość rozwoju w strukturach organizacji.
- Możliwość wdrażania własnych pomysłów i innowacyjnych rozwiązań oraz rozwoju kompetencji.
- Udział w ciekawych projektach w dużej i złożonej organizacji.
- Miłą atmosferę pracy i wspierający zespół.