Dyrektor Biura Zrównoważonego Rozwoju

Miejsce pracy: Warszawa
PGL/2025/REK/0082

Do Twoich zadań będzie należało:

  • Odpowiedzialność za projektowanie, aktualizację i kompleksowe wdrażanie strategii zrównoważonego rozwoju w Grupie PGL.
  • Nadzór nad integracją strategii ESG z celami korporacyjnymi i planami operacyjnymi spółek Grupy.
  • Identyfikacja kluczowych ryzyk i szans ESG oraz definiowanie celów strategicznych.
  • Zarządzanie portfelem projektów ESG na poziomie grupowym.
  • Odpowiedzialność za spójność działań ESG na poziomie spółek zależnych oraz tworzenie standardów wdrożeniowych.
  • Nadzór nad zgodnością Grupy z przepisami i standardami dotyczącymi ESG (CSRD, ESRS, SFDR, Taksonomia UE).
  • Kierowanie procesem raportowania niefinansowego w całej Grupie PGL, w tym przygotowanie rocznego raportu zrównoważonego rozwoju.
  • Zapewnienie wiarygodności, spójności i jakości danych raportowych oraz zgodności z międzynarodowymi standardami (GRI, TCFD, ISSB).
  • Współpraca z audytorami, doradcami i instytucjami nadzorującymi w zakresie raportowania ESG.
  • Bliska współpraca z Zarządem PGL oraz spółkami zależnymi w zakresie implementacji działań ESG i podejmowania decyzji strategicznych.
  • Budowanie relacji z interesariuszami zewnętrznymi, w tym instytucjami finansowymi, regulatorami, partnerami branżowymi i mediami.
  • Reprezentowanie Grupy PGL w projektach branżowych, konsultacjach regulacyjnych i forach międzynarodowych związanych z ESG i zrównoważonym transportem.
  • Współpraca z działami komunikacji, HR, inwestycji, zakupów i operacyjnymi w zakresie wdrażania celów ESG.

Nasze oczekiwania:

  • Minimum 7–10 lat doświadczenia w obszarze ESG, zrównoważonego rozwoju, strategii korporacyjnej lub zarządzania projektami.
  • Doświadczenie w kierowaniu zespołem oraz zarządzaniu strategicznymi inicjatywami ESG.
  • Doświadczenie we wdrażaniu systemów do raportowania niefinansowego oraz w budowie centr kompetencyjnych w obszarze ESG.
  • Znajomość przepisów i regulacji UE dotyczących raportowania niefinansowego (CSRD, SFDR, Taksonomia, ESRS).
  • Praktyczne doświadczenie w opracowywaniu i wdrażaniu strategii ESG oraz w nadzorze nad procesami raportowymi.
  • Wykształcenie wyższe (preferowane: zarządzanie, ekonomia, prawo, sustainability).
  • Umiejętność strategicznego myślenia i zarządzania zmianą.
  • Biegłość w analizie ryzyk ESG oraz ocenie wpływu działalności gospodarczej na środowisko i społeczeństwo.
  • Znajomość międzynarodowych standardów raportowania ESG (GRI, TCFD, SASB, ISSB).
  • Wysokie kompetencje komunikacyjne i reprezentacyjne.
  • Bardzo dobra znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie (min. C1).

Oferujemy:

  • Unikalną na polskim rynku możliwość pracy w branży lotniczej.
  • Możliwość rozwoju kompetencji.
  • Pakiet benefitów, w tym bilety lotnicze w ramach siatki połączeń LOT-u w bardzo atrakcyjnych cenach dla Ciebie i Twoich bliskich.
  • Możliwość rozwoju w strukturach organizacji.
  • Możliwość wdrażania własnych pomysłów i innowacyjnych rozwiązań oraz rozwoju kompetencji.
  • Udział w ciekawych projektach w dużej i złożonej organizacji.
  • Miłą atmosferę pracy i wspierający zespół.
Kontrast:
en pl