Zdjęcie: LSAS

Pod koniec kwietnia na lotnisku Exeter Airport w Wielkiej Brytanii odbyło się wydarzenie Zero Carbon Turn Live Day – Hydrogen Trial.
W jego trakcie partnerzy projektu HySPARK, wśród których znajduje się również LS Airport Services, mieli okazję zobaczyć tankowanie i eksploatację trzech innowacyjnych prototypowych pojazdów wodorowych, wykorzystywanych w obsłudze naziemnej samolotów: GPU (Ground Power Unit – naziemna jednostka zasilająca), Aircraft Tow Tug (Holownik do samolotów) oraz H2 Fuel Cell Towing Tractor (ciągnik holowniczy). Zaprezentowane rozwiązania bazują zarówno na ogniwach paliwowych, jak i silnikach spalinowych zasilanych czystym wodorem i jego mieszankami (tzw. dual fuel), które generują energię elektryczną.

W ramach projektu HySPARK od 2027 roku pojazdy te mają zostać dostarczone i być testowane przez dwa lata przez pracowników LS Airport Services na Lotnisku im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Testy prowadzone w dłuższym okresie i rzeczywistych warunkach operacyjnych, umożliwią kompleksową ocenę potencjału tej technologii – zarówno pod kątem efektywności biznesowej, jaki i operacyjnej. 

Zastosowanie wodoru, jako alternatywnego źródła energii może przyczynić się do zmniejszenia ilość CO2 emitowanego przez pojazdy, którymi pracownicy LS Airport Services poruszają się po płycie lotniska. 

Ewelina Mordarska
Dyrektor Oddziału Handling Warszawa

Post Views: 123